کرد نیوز

تبلیغاتــــ advertising

آخرین مطالب سایت کرد نیوز


سپاهان درب
وزیر خارجه آمریکا پیش‌شرط مذاکره با کره شمالی را اعلام کرد
واکنش شدید دفتر آیت الله مکارم شیرازی به یک جوسازی دروغ
حماس: صفحه جدیدی در روابط با ایران باز می کنیم

۱۹ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خبرداد:
ممنوعیت تردد اتباع بیگانه از مرز مهران/ مشمولان نظام وظیفه با گذاشتن وثیقه می توانند به کربلا سفر کنند
سرویس کرمانشاه- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: مشمولان نظام وظیفه با وثیقه گذاشتن مبلغ 3 میلیون تومان می توانند جهت شرکت در مراسم اربعین به کربلا سفر کنند.

به گزارش خبرنگار کردپرس، سردار منوچهر امان اللهی در حاشیه برگزاری همایش سالیانه روسا و فرماندهان کلانتری و پاسگاه های فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه با عنوان " پلیس، بصیرت حسینی" که در مجتمع بعثت کرمانشاه برگزارشد، با بیان اینکه ماموریت های نیروی انتظامی مهم، متنوع و گسترده است، اظهار داشت: دغدغه فرماندهان و مسئولین انتظامی انجام وظایف و خدمت به مردم به بهترین وجه است.
وی به برگزاری همایش سالیانه روسا و فرماندهان کلانتری و پاسگاه های فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه اشاره کرد و ادامه داد: این همایش سالیانه با حضور همه فرماندهان و مسئولین تا رده کلانتری ها برگزار می شود تا مروری بر آخرین ابلاغیه ها، مقرارت، تدابیر و اولویت های ماموریت ها در جهت ارتقای امنیت مردم باشد و مسائل و نکاتی گوشزد می شود تا بتوانند وظیفه خود را خوبی انجام دهند.
فرمانده انتظامی استان یکی از اهداف این همایش را با توجه به در پیش بودن اربعین حسینی، هماهنگی و اقدامات برای تسهیل در عبور و مرور، ایجاد امنیت و خدمت رسانی به زواری دانست که از سراسر کشور از استان کرمانشاه برای رفتن به مرز تردد می کند.
وی تاکید کرد: پلیس با سرلوحه قرار دادن خدمت خوب به مردم در انجام وظایف ماموریت خود کوشا و روزبه روز با همکاری مردم شرایط امنیتی استان را  ارتقاء دهد.
سردار امان اللهی شرایط امنیتی استان را در وضعیت مطلوبی اعلام کرد و اظهارداشت: تمام دستگاه های امنیتی و انتظامی استان در انجام وظایف خود کوشا هستند.
وی با اشاره به بکارگیری همه نیروها و امکانات برای برقراری امنیت و تسهیل تردد زوار در استان، تاکید کرد: برای پررنگ شدن حضور نیروهای انتظامی 230 نیروی کمکی را بکار خواهیم گرفت.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از ممنوعیت تردد اتباع بیگانه از مرز مهران خبرداد و اضافه کرد: اتباع بیگانه که قصد سفر به کربلا از طریق مرزهای کشورمان را دارند تنها می توانند از مرز خوزستان برای تردد استفاده کنند.
وی در پایان یادآورشد: مشمولان نظام وظیفه با وثیقه گذاشتن مبلغ 3 میلیون تومان می توانند جهت شرکت در مراسم اربعین به کربلا سفر کنند.


خرید بک لینک

منبع : http://kurdpress.com


واکنش ظریف به انتخابات ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا
سرویس ایران- وزیر امورخارجه ایران در نخستین واکنش پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: رییس جمهوری آمریکا باید واقعیت های امروز جهان را به خوبی درک کند و سیاست هایش را با واقعیت جهان ارتباط دهد.
به گزارش  کردپرس به نقل از خبرگزاری دولت؛ محمدجواد ظریف روز چهارشنبه پس از دیدار با لازار کومانسکو همتای رومانیایی و امضای دو سند همکاری، در نشست مشترک خبری افزود: رسم ما این است که در امور داخلی سایر کشورها دخالت نمی کنیم.
وی ادامه داد: با توجه به این که ایران و آمریکا روابط سیاسی ندارند، مهم آن است که رییس جمهوری آینده آمریکا موظف به رعایت تعهد چندجانبه برجام است و ما یقین داریم که جامعه بین المللی نیز این توقع را از ایالت متحده آمریکا خواهد داشت.

خرید بک لینک

منبع : http://kurdpress.com


نماینده‌ بارزانی:
حزب اتحاد دمکراتیک نمی‌تواند خود را بر کُردهای سوریه‌ تحمیل کند
سرویس عراق و اقلیم کردستان – نماینده‌ ویژه‌ رئیس اقلیم کردستان در امور کُردهای سوریه‌ از سیاست ها و رویکرد حزب اتحاد دمکراتیک (پ ی د) انتقاد و این حزب را به‌ تحمیل خود و به‌ حاشیه‌ راندن دیگر احزاب کُرد در سوریه‌ متهم کرد.
به‌ گزارش کردپرس، حمید دربندی در گفتگو با سایت رسمی حزب دمکرات (پارتی) گفت: یک حزب نمی‌تواند خود را بر بخشی از کردستان تحمیل کند و قدرت خود را بر دیگر احزاب و گروه‌ها تحمیل کند.
دربندی در ادامه‌ گفت: صریحاً به‌ حزب اتحاد دمکراتیک (پ ی د) اعلام کرده‌ایم تنها یک حزب نمی‌تواند مسئولیت سنگین یک بخش از کردستان را بر عهده‌ بگیرد، یک حزب نمی‌تواند خود را به‌ امر واقع تبدیل کند و دیگر احزاب را نادیده‌ گرفته‌ و رد کند؛ اما متأسفانه‌ آن‌گونه‌ که‌ پیداست این حزب بر سیاست‌هایش پافشاری می‌کند.
نماینده‌ بارزانی با اشاره‌ به‌ اینکه‌ هنوز هم برای بازگشت به‌ توافقات منعقدشده‌ پیشین میان احزاب و گروهای کُرد سوری دیر نشده‌ است، اعلام کرد که‌ در چنین حالتی رئیس اقلیم کردستان از آن‌ها حمایت و پشتیبانی می‌کند.

خرید بک لینک

منبع : http://kurdpress.com


نماینده اتحادیه میهنی در مجلس عراق:
حل اختلافات داخلی اتحادیه‌ میهنی از اهداف اعزام هیئت این حزب به‌ تهران بود
سرویس عراق و اقلیم کردستان - نماینده حزب اتحادیه میهنی کردستان (یکیتی) در مجلس عراق گفت که‌ دیدار هیئت این حزب از ایران با هدف حل مشکلات داخلی صورت گرفته است.
به گزارش خبرگزاری کردپرس، ریزان شیخ دلیر در گفتگو با پایگاه خبری (IBN) عراق افزود: هیئت‌های اتحادیه میهنی کردستان هرازگاهی از جمهوری اسلامی ایران دیدار می‌کنند و دیدار اخیر یکی از این هیئت‌ها از تهران نیز با هدف حل مشکلات و اختلافات داخلی این حزب و نزدیک کردن نقطه نظرات رهبران آن صورت گرفته است.
شیخ دلیر افزود: در دیدار این هیئت از تهران همچنین در خصوص اختلافات داخلی اتحادیه میهنی، تعطیل شدن پارلمان کردستان و مشکلات و اختلافات بین احزاب کردستانی گفتگو شده است.
لازم به ذکر است که هیئتی متشکل از عمر فتاح، سعدی احمد پیره، بافل طالبانی، دکتر خسرو گل محمد و یاسین صابر‌ از اعضای دفتر سیاسی و رهبری اتحادیه‌ میهنی به سرپرستی ملا بختیار مسئول امور اجرایی دفتر سیاسی اتحادیه میهنی دیداری 3 روز از تهران انجام داده است.

خرید بک لینک

منبع : http://kurdpress.com



واکنش تند ایزدی‌ها به تشکیل تیپ عربی توسط اقلیم کردستان
سرویس عراق و اقلیم کردستان – نیروهای مدافع ایزد خان ایزدی‌های استان نینوا در خصوص اقدام به‌ تشکیل تیپی از اعراب در وزارت پیشمرگ به‌تندی به‌ اقلیم کردستان و مسعود بارزانی هشدار دادند.
به‌ گزارش کردپرس، در بیانیه‌ نیروهای مدافع ایزد خان با اشاره‌ به‌ گزارش‌ها مبنی بر تشکیل تیپی از اعراب مناطق زومار، ربیعە، سنجار و مناطق اطراف به‌ فرمان بارزانی، اعلام‌شده‌: آن‌هایی که‌ قرار است در این تیپ جای گیرند همگی تحت فرمان داعش بوده‌ و در این گروه‌ تروریستی جایگاه‌ امیری را داشته‌اند و در آینده‌، جنایت‌های آنان علیه‌ کردها در اوت 2014 آشکار می‌گردد.
در این بیانیه‌ با اشاره‌ به‌ اینکه‌ ایزدی‌ها روابط تاریخی و مستحکمی با اکثر عشایر منطقه‌ دارند، تاکید شده‌ است که‌ بار دیگر اجازه‌ نمی دهند کسانی که‌ در اشغال شنگال با داعش همکاری کرده‌اند و ایزدی‌ها را تحویل این گروه‌ تروریستی داده‌اند به‌ منطقه‌ بازگردند.
نیروهای مدافع ایزد خان همچنین اعلام می‌کنند که‌ چندین سند و فایل ویدیویی و صوتی در اختیاردارند که‌ مشارکت بخشی از عشایر عرب مناطق مذکور در نسل‌کشی ایزدی‌ها را به‌ اثبات می رساند و در آینده‌ نام آن‌ها را برای افکار عمومی آشکار می‌کنند و این مستندات را تحویل دادگاه‌ می‌دهند.
این نیرو از اقدام خود به‌ تحویل دادن برخی از عوامل کشتار ایزدی‌ها که‌ همکار داعش بوده‌اند به‌ اقلیم کردستان خبر داده‌ و اعلام کرده‌ است که‌ افراد مذکور به‌جای اینکه‌ دادگاهی گردند، آزادشده‌ و راهی اروپا شده‌اند.

خرید بک لینک

منبع : http://kurdpress.com


مدیر برنامه خاورمیانه در مرکز وودرو ویلسون:
صلاح الدین دمیرتاش یک چهره خاص است
سرویس جهان – هنری بارکی معتقد است رهبر حزب دموکراتیک خلقها دارای شخصیت خاص کاریزماتیک است که خوب حرف می زند و در مقابل اردوغان می ایستد.

به گزارش کردپرس، هنری بارکی، مدیر برنامه خاورمیانه در مرکز وودرو ویلسون درباره صلاح الدین دمیرتاش، رهبر مشترک حزب HDP که اخیرا توسط دولت ترکیه بازداشت شده، به کریستیان ساینس مانیتور گفت: دمیرتاش یک شخصیت خاص و ویژه است؛ وی کاریزماتیک و جوان است، خوب حرف می زند و در مقابل اردوغان می ایستد.

وی درباره دستگیری رهبران و نمایندگان حزب دموکراتیک خلقها از سوی دولت ترکیه افزود: دستگیری نمایندگان و رهبران حزب HDP و همچنین برکناری شهرداران شهرهای کردنشین ترکیه باعث تشدید تنش میان دولت و کُردها می شود.

هنری بارکی درباره وضعیت ترکیه در آینده گفت: وضعیت بدتر خواهد شد اما نمی توان گفت چه اندازه این وضعیت بدتر خواهد شد.

مدیر برنامه خاورمیانه در انستیتو وودرو ویلسون درباره تاثیر ادامه دستگیریها و یا آزاد شدن صلاح الدین دمیرتاش گفت: اگر دمیرتاش آزاد شود، قضیه چیز دیگری است اما اگر تعداد بیشتری از سیاستمداران کُرد بازداشت شوند، تنشها بسیار بیشتر خواهد شد.

 

خرید بک لینک

منبع : http://kurdpress.com


پنتاگون:
ارتش سوریۀ دموکراتیک پیروز خواهد شد
سرویس سوریه- SDF در عملیات رقه پیشروی چشمگیری داشته است. اطمینان داریم آنها پیروز می شوند.

به گزارش کردپرس به نقل از اسپوتنیک، پیتر کوک سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده در یک کنفرانس خبری اعلام کرد ارتش سوریۀ دموکراتیک (SDF) در زمان اندکی که از آغاز عملیات آزاد سازی شهر رقه از اشغال دولت اسلامی عراق و شام (داعش) می گذرد، پیشرفت چشمگیری داشته است.
گام نخست عملیات آزاد سازی رقه موسوم به خشم فرات از شامگاه شنبه توسط SDF و با حمایت نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش آغاز شد. SDF از نیروهای بین المللی و منطقه ای خواست از این عملیات حمایت کنند.
کوک گفت: «اطمینان داریم آنها با کمک ائتلاف در این نبرد پیروز خواهند شد. در واقع آنها از زمان آغاز عملیات در روز شنبه تا کنون پیشرفت خوبی داشته اند.»


خرید بک لینک


منبع : http://kurdpress.com


احتمال برگزاری انتخابات زود هنگام در ترکیه با زندانی شدن نمایندگان HDP
سرویس ترکیه- با زندانی شدن تعدادی از نمایندگان HDP و احتمال دستگیری تعدادی دیگر، یا استعفای نمایندگان این حزب، احتمال برگزاری انتخابات زود هنگام در ترکیه قورت گرفته است.
به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه آیدینلیک، با زندانی شدن 9 تن از نمایندگان مجلس از حزب دموکراتیک خلق ها یکی از موضوعاتی که محافل سیاسی این کشور را دربر گرفته احتمال برگزاری انتخابات  زود هنگام است. حال سوال اینجاست در چه صورتی انتخابات زودهنگام در ترکیه برگزار خواهد شد.
سناریوی اولی که به برگزاری انتخابات زودهنگام منتهی می شود واکنش حزب دموکراتیک خلق ها و استعفای کلی نمایندگان از پارلمان ترکیه است. در صورت استعفای نمایندگان این حزب از پارلمان ترکیه و خالی کردن کرسی های نمایندگی بر اساس قانون اساسی ترکیه مجلس منحل شده و در عرض 3 ماه انتخابات پیش از موعد برگزار خواهد شد.
بر اساس قانون اساسی ترکیه در صورت خالی شدن 28 کرسی نمایندگی در پارلمان ترکیه، به صورت خودکار مجلس منحل شده و در عرض 3 ماه انتخابات زودهنگام برگزار خواهد شد. با در نظر گرفتن این مسئله که 9 نماینده حزب دموکراتیک خلق ها اکنون در زندان به سر می برند و 2 نماینده دیگر (فیصل ساری ییلدیز و طوبی خزر) از کشور خارج شده و در بروکسل پایتخت بلژیک به سر می برند، در حال حاضر 11 کرسی در پارلمان ترکیه خالی شده است که در صورت محاکمه و زندانی شدن احتمالی 17 نماینده دیگر از حزب دموکراتیک خلق ها مجلس به صورت خودکار منحل خواهد شد. حزب دموکراتیک خلق ها 59 نماینده در پارلمان ترکیه دارد که 55 نماینده از این تعداد دارای پرونده در مراجع قضایی ترکیه هستند.

خرید بک لینک


منبع : http://kurdpress.com

اتریش از اتحادیۀ اروپا درخواست کرد در قبال ترکیه موضع جدی تری اتخاذ کند
سرویس ترکیه- وزیر خارجۀ اتریش گفت در ترکیه چهره های اپوزیسیون و روزنامه نگاران بازداشت می شوند و موضوع احیای مجازات اعدام مطرح می شود، اما موضع اتحادیۀ اروپا تغییری نکرده است.
به گزارش کردپرس به نقل از حریت، سباستین کورتز وزیر خارجۀ اتریش گفت اتحادیۀ اروپا باید موضع خود را در قبال ترکیه تغییر دهد.
کورتز در یک مصاحبۀ رادیویی گفت ترکیه باید در صدر دستور کار نشست آیندۀ وزرای خارجۀ اتحادیۀ اروپا باشد و باید دربارۀ یک سیاست اروپایی متفاوت نسبت به این کشور توافق حاصل شود.
وی گفت: «در سال های اخیر ترکیه هر چه بیشتر از اتحادیۀ اروپا فاصله گرفته است اما سیاست ما همچنان تغییری نکرده است. این سیاست دیگر کارآمد نیست. آنچه ما بدان نیاز داریم پیامدهای آشکار این رویه است.»
کورتز افزود: «در ترکیه سران اپوزیسیون بازداشت می شوند، روزنامه نگاران مورد تعقیب قرار می گیرند، مقامات در صورتی که متفاوت فکر کنند اخراج می شوند و دربارۀ احیای مجازات مرگ مذاکره می شود.»
وی نتیجه گرفت که: «مواضع ما با وضعیت فعلی ترکیه مطابقت ندارد، در نتیجه سیاست ما باید تغییر کند.»
ژان اسلبورن وزیر خارجۀ لوگزامبورگ نیز در اظهاراتی مشابه گفته بود اقدامات حکومت ترکیه «روش های مورد استفادۀ نازی ها» را برای وی یادآوری می کند و اتحادیۀ اروپا باید دیر یا زود با تحریم هایی به این اقدامات پاسخ دهد.

خرید بک لینک


منبع : http://kurdpress.com
استاندار ایلام خبر داد :
آمادگی کامل در استان ایلام برای برگزاری آیین اربعین/ تردد زائران کشورهای آسیای میانه در مرز مهران آزاد است
سرویس ایلام- استاندار ایلام از آمادگی این استان برای استقبال از زائرین اربعین خبر داد و گفت: زیرساختهای لازم نیز در این استان برای برگزاری این آیین فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، محمدرضا مروارید در جلسه ستاد اربعین از آمادگی استان برای استقبال از زائرین اربعین خبر داد و گفت: باید تمام توان خود را برای پذیرایی از زائران به کار بگیریم.
وی در بخشی دیگر از اظهارات خود به موضوع پارکینگ های غیرمجاز در شهر مهران اشاره و ابراز داشت: مسؤلین مربوطه به منظور جلوگیری از بروز هرگونه بی نظمی، با پارکینگ های غیرمجاز برخورد نمایند.
آمادگی برای خدمت رسانی به زائران در شرایط نامساعد جوی
استاندار ایلام همچنین در این جلسه بیان داشت: طبق پیش بینی های هواشناسی در روزهای تردد زائرین بارندگی صورت خواهد گرفت، لذا مسؤلین خود را برای خدمات رسانی به زائرین در شرایط نامساعد جوی آماده نمایند.
رئیس ستاد اربعین استان ایلام به موضوع اسکان اضطراری زائرین اشاره و تأکید کرد که هلال احمر به میزان مورد نیاز پتو در اختیار هیأت امناء مساجد قرار دهد.
وی همچنین خواستار تشدید نظارت بر بازار استان ایلام به منظور جلوگیری از تخلفات صنفی شد.
برگشت همه زائران کشورهای خارجی از مرز مهران آزاد است
مروارید در خصوص تردد اتباع خارجی نیز گفت: اتباع تعدادی از کشورها از جمله کشورهای آسیای میانه مجازند که از مرز مهران تردد نماید و در برگشت نیز کلیه اتباع خارجی از طرف کشور عراق می توانند از مرز مهران به کشور وارد شوند. لذا بایستی تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شود.
وی در خصوص مستندسازی اربعین در استان ایلام نیز گفت: گروه های مستندساز با دریافت مجوز از نهاد مربوطه اقدام به مستند سازی نمایند.
استاندار ایلام همچنین ابراز داشت: باتوجه به اینکه تعدادی از زائرین دریافت روادید را به استان ایلام موکول می کنند، لازم است آدرس مراکز صدور روادید در محل های مناسب اطلاع رسانی شود.
نیازمندی های فعالیت موکب ها در استان ایلام فراهم شده است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام نیز در این نشست از تأمین نیازمندی های فعالیت موکب ها در سطح استان خبر داد.
حشمت الله عسگری ضمن اعلام تأمین نیازمندی های فعالیت ایستگاههای صلواتی اظهار داشت: تا زمان بازگشت کلیه زائرین از موکب ها پشتیبانی لازم صورت می پذیرد.
وی همچنین از تأمین نیازمندی های خودرویی ستاد اربعین استان خبر داد و ابراز داشت: برای کلیه خودروها و افرادی که لازم است به پایانه مهران تردد نمایند، کارت عبور صادر می شود.
رئیس کمیته پشتیبانی ستاد اربعین استان ایلام در خصوص نحوه سازماندهی موکب ها در شهرستان مهران نیز گفت: سعی نموده ایم به شکل هدفمند این موکب ها را سازماندهی کنیم و موکبهایی که از امکانات بیشتر و بهتری برخوردار هستند در نقاط پرتردد مستقر شوند.
 

خرید بک لینک


منبع : http://kurdpress.com

صفحات سایت
i> http://pnuna.avaxblog.com/
  • http://wp-theme.avaxblog.com/
  • http://niushaschool.avaxblog.com/
  • http://miiniikatahamii.avaxblog.com/
  • http://sheydaw-amirhoseiwn.avaxblog.com/
  • http://akhbar-irani.avaxblog.com/
  • http://tanzimekhanevadeh.avaxblog.com/