کرد نیوز

تبلیغاتــــ advertising

آخرین مطالب سایت کرد نیوز


سپاهان درب
وزیر خارجه آمریکا پیش‌شرط مذاکره با کره شمالی را اعلام کرد
واکنش شدید دفتر آیت الله مکارم شیرازی به یک جوسازی دروغ
حماس: صفحه جدیدی در روابط با ایران باز می کنیم

احتمال برگزاری انتخابات زود هنگام در ترکیه با زندانی شدن نمایندگان HDP
سرویس ترکیه- با زندانی شدن تعدادی از نمایندگان HDP و احتمال دستگیری تعدادی دیگر، یا استعفای نمایندگان این حزب، احتمال برگزاری انتخابات زود هنگام در ترکیه قورت گرفته است.
به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه آیدینلیک، با زندانی شدن 9 تن از نمایندگان مجلس از حزب دموکراتیک خلق ها یکی از موضوعاتی که محافل سیاسی این کشور را دربر گرفته احتمال برگزاری انتخابات  زود هنگام است. حال سوال اینجاست در چه صورتی انتخابات زودهنگام در ترکیه برگزار خواهد شد.
سناریوی اولی که به برگزاری انتخابات زودهنگام منتهی می شود واکنش حزب دموکراتیک خلق ها و استعفای کلی نمایندگان از پارلمان ترکیه است. در صورت استعفای نمایندگان این حزب از پارلمان ترکیه و خالی کردن کرسی های نمایندگی بر اساس قانون اساسی ترکیه مجلس منحل شده و در عرض 3 ماه انتخابات پیش از موعد برگزار خواهد شد.
بر اساس قانون اساسی ترکیه در صورت خالی شدن 28 کرسی نمایندگی در پارلمان ترکیه، به صورت خودکار مجلس منحل شده و در عرض 3 ماه انتخابات زودهنگام برگزار خواهد شد. با در نظر گرفتن این مسئله که 9 نماینده حزب دموکراتیک خلق ها اکنون در زندان به سر می برند و 2 نماینده دیگر (فیصل ساری ییلدیز و طوبی خزر) از کشور خارج شده و در بروکسل پایتخت بلژیک به سر می برند، در حال حاضر 11 کرسی در پارلمان ترکیه خالی شده است که در صورت محاکمه و زندانی شدن احتمالی 17 نماینده دیگر از حزب دموکراتیک خلق ها مجلس به صورت خودکار منحل خواهد شد. حزب دموکراتیک خلق ها 59 نماینده در پارلمان ترکیه دارد که 55 نماینده از این تعداد دارای پرونده در مراجع قضایی ترکیه هستند.

خرید بک لینک


منبع : http://kurdpress.com
بخش نظرات براي پاسخ به سوالات و يا اظهار نظرات و حمايت هاي شما در مورد مطلب جاري است.
پس به همين دليل ازتون ممنون ميشيم که سوالات غيرمرتبط با اين مطلب را در انجمن هاي سايت مطرح کنيد . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .
شما نيز نظري براي اين مطلب ارسال نماييد:
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
i> http://pnuna.avaxblog.com/
  • http://wp-theme.avaxblog.com/
  • http://niushaschool.avaxblog.com/
  • http://miiniikatahamii.avaxblog.com/
  • http://sheydaw-amirhoseiwn.avaxblog.com/
  • http://akhbar-irani.avaxblog.com/
  • http://tanzimekhanevadeh.avaxblog.com/